CRM 101: Customer Relationship Management for begyndere

Customer Relationship Management, forkortet “CRM” er betegnelsen for en forretningsstrategi, der er designet til at forbedre kundeservice. CRM er ogsÃ¥ designet til at øge kundetilfredsheden og vinde nye kunder, dermed øge en virksomheds indtjening. CRM er et begreb, der kan anvendes til software og en hel forretningsstrategi.
Hvordan virker CRM?
Det væsentlige, CRM værker ved indsamling af oplysninger om kunder og analysere oplysninger, der indsamles. Et eksempel pÃ¥ dette ville være supermarkedet rabatkort (dvs. Kroger Plus kort, ACME kort, Giant Eagle kort, osv…). NÃ¥r en forbruger scanner hans eller hendes kort, og da hans eller hendes varer, varerne kunden har købt er trÃ¥dt i en database. Dette giver virksomheder en nøjagtig idé som kunder købe hvad. Virksomheder derefter analysere denne information. Efter at analysere dataene, der indsamles, kan virksomheder tilpasse deres marketingkampagner og øge salget. Customer Relationship Management bringer virksomheden nærmere til kunden. CRM lukker en “forholdet kløft”, der kan dannes mellem virksomheden og dens kunder.
CRM er også nyttige for kundeservice. Virksomheder kan bruge automatiserede CRM-applikationer til at analysere kundeklager eller komplimenter, og ændre forretningsprocesserne i overensstemmelse hermed. Interessant nok, køre CRM-produkter også mange automatiserede call-centre for virksomheder (dvs. kunden service systemer). CRM-applikationer og praksis bruges til at gøre virksomheder mere effektive og forbedre kundetilfredsheden.
Hvad kan en virksomhed få fra at bruge CRM?
Der er mange mål, at virksomheder har ved gennemførelsen af CRM teknikker og programmer. Virksomheden ønsker at forbedre kundeservice, som efterfølgende vil forbedre kundetilfredsheden. Virksomheden ønsker også at maksimere indtægt af reklame de rigtige produkter til de rigtige mennesker. Med andre ord ønsker virksomheder at vide, hvad kunderne ønsker. Når en virksomhed finder, hvad en kunde ønsker gennem en CRM metode, kan virksomheden derefter give kunden præcis hvad han eller hun ønsker. Dette vil føre til tilbagevendende kunder, og opnåelse af nye kunder. CRM processer er også designet til at overvåge alle kontakt mellem kunder og selskaber. Opretholde en positiv sammenhæng med ens kunder er et væsentligt element i erhvervslivet. Velafrundet CRM arbejder for at sikre, at dette element findes.
CRM-applikationer
CRM-applikationer er programmer, der kører på de samme principper som Microsoft Word og Excel. Der er mange værdier, der kan udfyldes. Når disse værdier er udfyldt, skal dataene analyseres og fortolkes. Et stort fremskridt i CRM applikationsteknologi er opfindelsen af programmer, som kan indsamle data og analysere det på samme tid. Denne nye teknologi vil gøre CRM endnu mere effektiv og produktiv.
Konklusion
For enhver virksomhed, vellykket Customer Relationship Management navigation stadig vigtigere i dagens konkurrenceprægede virksomhed verden. Kundernes forventninger stigende altid, og forretningsservice skal øge sammen med disse forventninger. CRM er den metode, som virksomheder kan slutte med deres kunder og derfor tjene dem bedre. Virksomheder med vellykket CRM strategi og programmer vil mærke en stor stigning i salget, kundetilfredsheden og simpelthen den samlede succes for virksomheden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.